Popular Entry

Jika Aku Jatuh Cinta


06/04/06

Jika Aku Jatuh Cinta

Ya Allah…
Jika aku jatuh cinta…
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai Mu
Jagalah cintaku padanya agar tak melebihi cintaku pada Mu

Jika aku jatuh hati…
Izinkan aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada Mu
Agar tak terjerat aku dalam jurang cinta semu
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid dijalan Mu
Jangan biarkan aku tertaih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia pada Mu

Ya Allah…
Engkau telah mengetahui hati ini telah terhimpun dalam cinta pada Mu
Telah berjumpa dalam taat pada Mu
Telah bersatu dalam dakwah pada Mu
Telah berpadu dalam membela sayriat Mu

Kokohkanlah ikatannya
Kekalkanlah cintanya
Tunjukilah jalannya
Penuhilah hati hati ini dengan nur Mu yang tiada pernah pudar




~ Migan ~

0 Response to "Jika Aku Jatuh Cinta"

Posting Komentar